In 9 eenvoudige stappen je bedrijf AVG-proof

In mijn vorige blog heb ik uitgelegd wat de wet AVG inhoudt. Daaruit bleek dat de wet AVG voor alle ondernemers geldt, dus ook voor jou. Niet alleen als je informatie wilt sturen. Stuur jij een offerte of een factuur, dan verwerk jij al persoonsgegevens. Nu hoor ik je denken: Ja leuk, maar nu weet ik nog niet wat wel en niet mag. De omvang van je bedrijf en de aard van de activiteiten bepalen welke AVG-maatregelen jij moet nemen. Doorloop de volgende 9 vragen, ontdek welke acties voor jou van toepassing zijn, pas die acties toe in je bedrijf en jouw bedrijf is AVG-proof.

AVG-wetgeving en boete. Hoe zit dat precies?

De berichtgeving van de laatste tijd over het datalek in het coronasysteem bij de GGD, maakt de wet AVG weer een hot item. Jij wilt je klanten en potentiële klanten graag informatie sturen. Mag je dat dan zomaar? Je hoort om je heen dat je wel aan de AVG-wetgeving moet voldoen, anders riskeer je een boete. AVG-wetgeving en boete? Hoe zit dat precies? Wetgeving klinkt als moeilijke materie en moet jij je daar dan eerst helemaal in gaan verdiepen? In dit blog ga ik je uitleggen wat de wet AVG inhoudt en hoe groot een boete kan zijn.

Waarom MailChimp niet meer toereikend is, maar welk e-mail marketing softwareprogramma dan wel?

MailChimp is altijd een populair e-mailmarketing software programma geweest onder ondernemers. Zij hebben namelijk een gratis versie die onbeperkt te gebruiken was. Onbeperkt als in, je zit niet vast aan een proefperiode. Alleen is er in de zomer van 2019 een wijziging geweest waardoor deze gratis versie veel beperkter is geworden in de mogelijkheden. Veel ondernemers willen nu overstappen naar de betaalde variant omdat ze alles al in MailChimp hebben staan, dus lijkt dit makkelijker. Ik zeg inderdaad ‘lijkt’, want is dit wel makkelijker? Maar welke e-mail marketing software dan wel? En waarom?

Wat is e-mailmarketing?

Je hoort veel ondernemers zeggen dat je niet kunt (online) ondernemen zonder e-mailmarketing, ‘The money is in the list’. Maar wat is dan precies e-mailmarketing?

De 15 meest effectieve time management tips

Je agenda staat vol afspraken, maar je wilt ook nog een offerte de deur uit doen naar die mogelijk nieuwe klant. Met je administratie loop achter, dat blijf je ook maar uitstellen. Die telefoon piept ook de hele dag door.

Kortom je bent druk en hebt meer taken dan tijd. Er wordt veel van je verwacht, alleen een dag heeft maar 24 uur.

Brandjes blussen gaat niet werken, er moet overzicht komen en je moet efficiënt met je tijd om leren gaan. Maar hoe?

5 tips voor meer structuur in je bedrijf

Het ene moment heb je voor je gevoel alles onder controle, om er vervolgens achter te komen dat het ineens weer chaos is. Hoe zorg je nu voor meer structuur? Dit lijkt moeilijk, maar als je weet waar je moet beginnen valt het best mee en kun je dit ook jezelf aanleren.

De 7 succesfactoren voor een goede samenwerking met je Virtual Assistant (VA)

Jij hebt je ideale Virtual Assistent(s) gevonden. Maar hoe zorg je er nu voor dat de samenwerking een succes wordt? Dat jullie beiden niet voor teleurstellingen komen te staan?

7 tips om jouw ideale Virtual Assistant(s) te vinden

Je ben een ambitieuze ondernemer, je weet wat je wilt en waar je naartoe wilt met je bedrijf!

Je hebt leuke, tevreden klanten en je draait ook nog een leuke omzet. Alleen merk je dat je, voor je gevoel, te veel tijd kwijt bent aan taken die jij helemaal niet leuk vindt. Die taken gaan je ook steeds meer tegenstaan en daardoor ga je ze ook steeds vaker uitstellen. Waardoor je in een vicieuze cirkel terecht komt. Je bent 24/7 aan het werk en je weet niet meer hoe je uit deze vicieuze cirkel moet komen.

Om zelf weer blij te worden als ondernemer en je bedrijf verder te laten groeien kun je de hulp van een Virtual Assistant inschakelen.

Maar hoe ga jij jouw ideale Virtual Assistant (VA) vinden? Een VA die jouw perfect aanvoelt en aan 1 woord genoeg heeft?

In 6 stappen een marketing en sales funnel

Als je een e-maillijst hebt en ook een weggever aanbiedt op je website is het goed om na te denken over een funnel. Hoe fijn is het om potentiële klanten automatisch verder te laten kennismaken met jou en je diensten en/of producten, zonder dat je iedereen handmatig een mailtje moet sturen. Of dat je telefoon roodgloeiend staat waarin iedereen van alles van je wil weten. Hier heb je de tijd niet voor.

10 redenen om VANDAAG nog te starten met een nieuwsbrief

‘Nieuwsbrieven worden toch niet gelezen, waarom zou ik een digitale nieuwsbrief versturen?’Het antwoord hierop is eigenlijk heel kort:

Omdat een digitale nieuwsbrief een heel krachtig en effectief middel is om in contact te komen en te blijven met je (potentiele) klanten.

Waarom zou ik iets gratis weggeven en wat is een waardevolle weggever?

Je hebt vast zelf weleens een weggever gedownload of je voor een nieuwsbrief ingeschreven via een een pop-up. Hierin wordt je vaak iets gratis aangeboden na het achterlaten van je naam en e-mailadres. Dit is een weggever, maar waarom zou je als ondernemer iets gratis weggegeven?